Angajarea Străinilor în România: Documente și proceduri

HR și salarizare mediu Curs inclus în abonament

Descriere

Angajarea cetățenilor străini în România presupune respectarea cu strictețe a dispozițiilor legale speciale. În privința cetățenilor străini din state terțe, adică statele care nu fac parte din Uniunea Europeană, Spațiul Economic European ori Confederația Elvețiană, există condiții specifice privind accesul pe piața muncii din România.

Procedura încadrării în muncă a cetățenilor străini implică, printre altele, obținerea unor documente, iar pentru fiecare document există o procedură specifică.

Pentru a întocmi toată documentația necesară obținerii unui aviz de angajare pentru un cetățean străin, angajatorul trebuie să respecte cu strictețe atât procedura generală, cât și condițiile specifice în funcție de tipul raportului de muncă, cetățenia viitorului angajat, studiile acestuia, dar și domeniul de activitate în care acesta își va desfășura activitatea.

La prima vedere avem o serie de documente ce trebuie atașate cererii pentru obținerea avizului de angajare, dar procedura este mult mai complexă și ea începe, așa cum este și firesc, din momentul vacantării postului.

1 Context
2 Etapa I: Documente necesare în vederea solicitării avizului de angajare pentru lucrătorii permanenți de către angajatori persoane fizice sau juridice
3 Lucrători detașați: Documente necesare în vederea solicitării avizului de angajare
4 Lucrători sezonieri: Documente necesare în vederea solicitării avizului de angajare
5 Lucrători stagiari: Documente necesare în vederea solicitării avizului de angajare
6 Lucrători transfrontalieri: Documente necesare în vederea solicitării avizului de angajare
7 Lucrători au pair: Documente necesare în vederea solicitării avizului de angajare
8 Pregătirea documentelor în vederea solicitării avizului de angajare pentru lucrătorii înalt calificați
9 Pregătirea documentelor necesare obținerii avizului de angajare pentru lucrătorii străini, cetățeni ai statelor terțe
10 Recrutarea și selecția viitorului angajat
11 Obținerea atestatului de recunoaștere a studiilor necesare ocupării funcției pentru care se solicită eliberarea avizului de angajare
12 Certificatul fiscal și constatator & fișa postului
13 Obținerea avizului de angajare pentru cetățenii străini și dreptul de ședere pe teritoriul României

Ce vei învăța parcurgând acest curs:

Care sunt etapele de parcurs în angajarea cetățenilor străini în România

Cum se obțin documentele necesare

Care sunt condițiile specifice pentru fiecare document

De ce sunt solicitate anumite documente și ce informații trebuie să cuprindă

Ce tipuri de contracte de muncă se pot încheia cu lucrătorii străini

Care sunt avantajele și dezavantajele în funcție de tipul avizului de muncă solicitat

Care sunt costurile suplimentare în cazul angajării cetățenilor străini

Acest curs este inclus în
Abonament
Alaturi de următoarele facilități:
   Cursuri din domenii variate
   Lecții video sau text
   Teste de evaluare
   Rapoarte în timp real
   Certificat absolvire curs
   Mobil / desktop / tabletă
   Acces lunar cursuri noi Vreau abonament